Семантичне ядро. |
Як використовувати семантичне ядро, правила і помилки при складанні, покрокова інструкція з формування списку пошукових запитів. Все це ми розберемо детально в даній статті.
Семантичне ядро - це список пошукових запитів, за якими планується SEO просування сайту в пошукових системах.
Як документ, СЯ- це таблиця, в якій відображені самі запити, і ...
Семантичне ядро - це список пошукових запитів, за якими планується SEO просування сайту в пошукових системах.
Як документ, СЯ- це таблиця, в якій відображені самі запити, і ...
Дамо ще кілька супутніх понять:
- Релевантність - означає відповідність по темі. Наприклад, запитом «купити жіноче пальто» найбільш релевантною сторінкою інтернет-магазину буде рубрика каталогу жіночих пальто, з вибором різних моделей цього виду одягу.
- Пошуковий запит - слово або набір слів, які користувач вводить в формі пошуку Яндекса або Гугла.
- SEO просування сайту - оптимізація внутрішніх і зовнішніх факторів, що впливають на позиції сторінок сайту в пошукових системах по цільових запитах.
Які бувають види пошукових запитів:
За ступенем популярності (частотності)
- ВЧ - високочастотні;
- СЧ - середньочастотні;
- НЧ - низькочастотні;
- мікро НЧ - супер низькочастотні (до 10 разів на міс).
Частотність (частота) запиту означає його популярність в пошуку, тобто частоту, з якою користувачі вводять запит у пошуковій системі (скільки разів на місяць).
Діапазони значень частотності запитів різняться для різних тематик. Тобто, в одній більш вузькій тематиці ВЧ запити можуть бути від 5000 в міс, в іншій більш широкої від 300.000 в міс. Немає єдиної шкали чітких значень або інтервалів частотності для всіх тематик, тому визначати до якої групи належить запит, слід стосовно конкретної тематики і її цифрам.
За значенням запиту
- Транзакційні - з метою вчинити будь-яку дію (купити, скачати)
- Навігаційні - користувач шукає конкретний сайт фірми, заходи
- Інформаційні - користувач шукає відповідь на своє питання (як, що вибрати і т.д.)
- Загальні - запити з розмитим змістом. Наприклад, «книги» - абсолютно неясно, що мав на увазі людина: які книги йому потрібні, з якою метою він шукає, шукає тематику, автора або твір.
Для просування комерційного сайту найбільш переважно зайняти хороші позиції в пошуку по транзакційних запитам. Загальні запити найменш цікаві, оскільки занадто невизначені за змістом. Інформаційні запити також можуть давати хороший трафік і конверсії, задовольняючи інтерес потенційних клієнтів з питання вибору, порівняння товарів.
Складання СЯ - важливий початковий етап комплексної стратегії
Навіщо потрібно сем ядро і як його використовувати в просуванні сайту
Багато власників сайтів не розуміють навіщо потрібна семантика, і як далі використовувати зібрану інформацію. Перелічимо основні варіанти:
- Планування структури сайту. Коли у вас перед очима повний вичерпний список цільових запитів по тематиці сайту, на його основі обов'язково потрібно пропрацювати структуру розділів і сторінок сайту, додавши розділи під просування важливих запитів. В ідеалі, СЯ потрібно складати до створення сайту, щоб врахувати отримані дані ще на стадії проектування ресурсу.
- Розробка контент стратегії сайту. Докладне дослідження інтересів ваших цільових клієнтів дозволить зрозуміти, які форми контенту переважно використовувати на сайті. Наприклад, у деяких тематиках популярні запити зі словами «фото», «відгуки», «відео», «інфографіка», «як розрахувати», «зробити онлайн». Виходячи з таких інтересів ваших клієнтів можна зрозуміти, що коштує більше фотографій використовувати на сторінках сайту, створювати і просувати відео контент, обов'язково розмістити відгуки на сайті, створити онлайн калькулятор і т.д.
- Оптимізація метатегів на сторінках сайту. Внутрішня SEO оптимізація обов'язково включає в себе написання і заповнення спеціальних атрибутів для кожної сторінки сайту. Мова про метатеги Title, Keywords, Description. Семядро в цьому випадку дає зручно відсортовані дані для вигадування унікальних і ефективних запитів до цих Метатегів. При оптимізації сторінки під запит (особливо самі конкурентні запити), вивчіть пошукову видачу по цьому запиту - зверніть увагу які словесні конструкції використовують конкуренти-лідери в тегах Title, Description.
- Оптимізація інших метатігов. Також слід враховувати дані з семантичного ядра при оптимізації тегів виділення заголовків, ділянок тексту жирним шрифтом, тегів alt для зображень і фото.
- Релевантність текстів ключовими словами. Сучасні SEO сервіси та програми дозволяють провести аналіз відповідності розміщених на сторінках сайту текстів заданих ключових запитах. Важливо для просування, щоб тексти відповідали тим ключовим , під які планується розкрутка конкретної сторінки.
- Написання статей. Грамотне повноцінне СЯ дозволяє легко отримувати ідеї і складати щомісячні плани по написанню SEO-статей на сайт
- Складання анкор-листа і лінкбілдінг. Анкор-лист - це список текстів посилань, які використовуються при нарощуванні посилальної маси сайту. Як правило, анкор-лист великою мірою повторює список запитів семантичного ядра.
- Внутрішня перелінковка. Знання, під які запити просуваються окремі сторінки сайту, допоможе грамотно організувати використання анкорів та взаємообмін посиланнями між сторінками сайту.
- Моніторинг позицій сайту в пошуку. Зазвичай раз на місяць (буває і набагато частіше) потрібно знімати позиції сайту запитах в пошукових системах. По суті СЯ і являє собою список запитів, по яким слід вести моніторинг та аналіз.
- Для налаштування контекстної реклами. Семантика надає незамінну послугу при запуску контекстної реклами, коли потрібно мати максимально повний список якісних запитів, з яких власник сайту хоче отримувати рекламний трафік. До речі, на наших курсах інтернет-маркетингу ми даємо ще рекомендацію використовувати живу статистику з контекстної реклами для розширення та аналізу якості семядра. Саме контекстна реклама дозволяє максимально швидко зібрати дані щодо обсягів реального трафіку в розрізі пошукових запитів, а також з урахуванням конверсій за цими ключовими.
Які правила слід дотримуватися при складанні СЯ
Знати сленг, на якому говорять клієнти (терміни, позначення товару, словесні звороти і конструкції)
Наприклад, якщо людині потрібна квартира в оренду, то він може сформулювати своє питання по-різному: квартира в оренду, орендувати квартиру, зняти квартиру, здача квартир, квартира на добу, подобова оренда, знайти квартиру, житло в оренду і т.д.
Вивчати потреби клієнтів.
Основні потреби, звичайно, відображені в словах: купити, замовити, ціна, вартість, скільки коштує, доставка, інтернет-магазин
Але крім основних потреб, слід враховувати і додаткові, більш інформаційного характеру: порівняння моделей, як вибрати, новинки, відгуки, огляди, тест драйв, нові тенденції
Використовувати рідну статистику сайту (якщо сайт існує і має історію)
Завжди легше вивести в ТОП запити, за якими вже були переходи на сайт і є деякі позиції в пошуку. Також з даних лічильників відвідуваності, в цілому, можна взяти ідеї для розширення списку запитів.
Постійне доповнення списку
Слід планомірно працювати з семантикою: вивчати запити конкурентів, аналізувати популярні теми на форумах, дивитися статистику самого сайту - і вибирати звідти нові і нові запити для розкрутки свого проекту.
Орієнтуватися на точні запити
Досвід показує, що найкращий ефект дає просування по 3-4-складних запитах. Наприклад, «товар + модель + купити». Користувачі, які вводять подібні запити вже точно знають, що їм потрібно; як правило трафік за такими запитами дає найкращі конверсії, при оптимальних витратах на висновок в ТОП, в порівнянні з 2-складними запитами.
Використовувати оператори відповідності
В інструментах підбору ключових слів Яндекс і Гугла слід використовувати можливість аналізу частотності запитів з різними ступенями відповідності (широке, фразове, точне). Це дає більш точну картину потенційного трафіку.
Помилки, яких слід уникати при формуванні семантики сайту
- Включати в список тільки ВЧ і висококонкурентні запити;
- Робити невелике СЯ, до 30 запитів, наприклад;
- Використовувати тільки комерційні запити, без інформаційних;
- Підбирати запити з орфографічними помилками в написанні
- Привласнювати одній сторінці сайту велику кількість пошукових запитів. Краще створити додаткові сторінки, які вже й просувати під нові запити;
- Привласнювати сторінці сайту нерелевантні ключовики, за якими ви мрієте просунути сторінку, але при цьому вона не містить відповідного контенту під ці запити;
- Сліпо довіряти статистиці сервісів по визначенню частотності пошукових запитів. Вони можуть помилятися, допускати похибки, видавати неточні дані;
- Не враховувати історію сайту при визначенні пріоритетних запитів на активне просування. Наприклад, молодий по ВЧ запит не варто навіть починати просувати в пошуку відразу, треба починати тільки з НЧ і мікро НЧ. Або, наприклад, сторінка вже мала позиції за запитом, а ви вирішили її просувати під інший запит, при цьому сторінка втратить позиції по старому запитом;
- Не враховувати дані популярності запитів мінімум у двох пошукових - Яндекс і Гугл.
- Чисто технічний підхід до збору СЯ. Потрібно сприймати процес підбору ключів для сайту як маркетингове дослідження, попередньо вивчивши свій товар і клієнтів, а також з розумінням як далі будуть використовуватися отримані дані.
1) Мозковий штурмЯк правильно складати семантичне ядро сайту
Робимо міцну каву, сідаємо, беремо листок і ручку (або відкриваємо документ на комп'ютері) і записуємо всі варіанти запитів, по яким хочемо отримувати трафік на сайт;
Аналізуємо конкурентів - дивимося під які запити оптимізовані їх сайти;
Шукаємо ідеї в пошукових підказках і підказках типу «разом з цим запитом шукають ..»;
Можна провести опитування друзів, знайомих, але вони повинні належати до вашої цільової аудиторії, інакше їх ідеї можуть відвести вас убік;
Також можна проревізуйте форуми по вашій темі - пошукати які теми найбільш популярні, які запитання ставлять користувачі.
2) Збір запитів за допомогою програм і сервісів
Далі переходимо до програмного аналізу.
Можна використовувати безкоштовні сервіси, такі як Яндекс Вордстат, підбір пошукових запитів в Google Adwords;
Або платні програми, такі як KeyCollector;
Якщо сайт вже має свою історію, то аналізуємо дані лічильників Яндекс Метрики, Google Analytics, а також із сервісів для вебмайстрів.
Сервіси по збору пошукових запитів дозволяють вже дізнатися дані за популярністю (частотності) запитів.
3) Чистка запитів
Відсіюємо непотрібні, нецільові або сміттєві запити.
Наприклад, запити, в яких присутні слова «безкоштовно», «самому», «своїми руками», «робота», «вакансії», «як відремонтувати», «курси» ..
Або запити, що містять назви брендів, товарами яких ви не торгуєте; моделей продукції, які не плануються в асортименті; запити із зазначенням міста, в якому ви не надаєте послуг.
Також можна відсіяти запити з нульовою частотністю, але тут потрібно бути обережними. Не забуваймо, що сервіси та програми можуть допускати похибки. Наприклад, якщо за даними лічильника Яндекс Метрики на сайт за 3 місяці було 11 заходів по якомусь запиту, а Яндекс Вордстат покаже, що частота запиту дорівнює нулю, то слід повірити Яндекс Метриці все-таки. Такі мікро НЧ запити можуть давати зовсім небагато трафіку, але з хорошою конверсією. І маючи подібний трафік на 100 сторінок, Ви вже будете отримувати істотний профіт з мінімальними вкладеннями!
Можна провести аналіз конкуренції за запитами. Я зазвичай використовую для цього сервіс Мутаген. І запити з низьким рівнем конкуренції виводимо в ТОП в першу чергу, після цього перемикаючись на більш складні.
4) Розподілити запити по розділах і сторінкам сайту.
На цьому етапі належить вирішити завдання підбору найбільш підходящих сторінок для просування кожного запиту, а також зрозуміти яких сторінок не дістає для охоплення всіх запитів з семантичного ядра.
Отже, потрібно підібрати релевантні сторінки сайту. Найпростіше це зробити за допомогою сервісу allpositions. Досить створити проект, завантажити свій список запитів, запустити аналіз, зробити експорт результатів у ексель (включаючи релевантні сторінки). Ось у вас вже на руках документ, в якому до кожного запиту підібрана найбільш релевантна сторінка. Якщо система не знайшла релевантних сторінок під частину запитів, то такі сторінки просто слід створити і розмістити на сайті.
І ще плюс цієї операції в тому, що ми маємо зафіксовані на конкретну дату позиції сайту за відібраними запитам. Далі щомісяця ми зможемо порівнювати зміни позицій, в результаті наших дій по розкрутці сайту.
0 коментарі:
Дописати коментар